لیست صندوق سرمایه‌گذاری برای نوزادان

خبر مهم وزیر اقتصاد برای دریافت سهام نوزادان | شرایط واگذاری سهام به نوزادان

وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به واریز منابع لازم برای خرید سهام نوزادان متولدین سال ۱۴۰۱ از سمت سازمان برنامه و بودجه، سازمان بورس آماده است. شرایط واگذاری سهام به نوزادان و نحوه ثبت نام چگونه است؟
کد خبر: ۱۲۲۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵ 06 March 2024
به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، وزیر اقتصاد صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به واریز منابع لازم برای خرید سهام نوزادان متولدین سال ۱۴۰۱ از سمت سازمان برنامه و بودجه، سازمان بورس آماده است و ما  از تمام والدین نوزان سال ۱۴۰۱ درخواست می‌کنیم که حداکثر تا پایان اسفند سال جاری به پنجره ملی خدمات دولت الکتروینک مراجعه و ثبت نام کنند. در سال ۱۴۰۳ فقط ثبت‌نام از متولدین سال ۱۴۰۲ خواهد بود. به محض ثبت‌نام مراحل به شکل کاملا الکترونیکی برای تخصیص بند‌های لازم جهت اهدای ۱.۵ میلیون تومان به نوزادان سال انجام خواهد شد.
شرایط واگذاری سهام به نوزادان
در حال حاضر تنها اعتبار مالی برای متولدین ۱۴۰۱ فراهم شده است و در آینده پس از تامین بودجه، اوراق صندوق نوزادان متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ نیز به آن‌ها اختصاص می‌یابد.
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی طبق قانون اوراق اختصاص یافته به هر نوزاد را تا پایان ۲۳ سالگی آن‌ها بلوکه خواهد کرد. قابل ذکر است که سود جمع شده طی این سال‌ها به حساب نوزادان اضافه می‌شود.
والدین نوزادانی که اوراق صندوق به آن‌ها تخصیص یافته باید پس ثبت نام در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند،  کد سجام برای نوزاد خود دریافت کنند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.
ثبت‌نام برای سهام نوزادان
خدمات ارائه شده برای نوزادان به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود. در ادامه به مراحل ثبت نام سهام نوزادان می‌پردازیم.
  • مراجعه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir
  • ورود به سامانه از طریق شماره همراه والدین فرزند
  • ورود به قسمت طرح تشویق فرزندآوری و جوانی جمعیت
  • مشاهده اطلاعات فرزند
  • انتخاب نام فرزند و درج تاریخ تولد
  • پر کردن فرم اطلاعات و ارسال آن
  • انتخاب بانک عامل و سه صندوق‌ سهام
  • ثبت نهایی اطلاعات
حساب بانکی برای نوزادان
طبق اعلام بانک مرکزی برای کودکان زیر هفت سال حساب بانکی افتتاح نمی‌شود. جهت رفع این مشکل، هیات وزیران طبق مصوبه‌ای اعلام کرد که حساب بانکی به نام، ولی نوزاد افتتاح شود. بانک ملی، بانک عامل تعیین شده است.
لیست صندوق سرمایه‌گذاری برای نوزادان
در سامانه ملی خدمات دولت هوشمند اسامی ۳۵ صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در اختیار والدین نوزادان قرار گرفته است. والدین می‌توانند سه صندوق را انتخاب کنند. امکان فروش اوراق صندوق وجود ندارد، اما والدین می‌توانند صندوق خود را تغییر دهند.
مراحل تکمیلی توسط دستگاه‌های حاکمیتی پس از گرفتن کدسجام انجام می‌شود.
 
https://nabzebourse.com/000IHx
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست